fredag den 8. maj 2009

Sprint Cup 1. afd.

Gårsdagens sprint i Frederiksværk var første afdeling i dette års Sprint Cup, der er et nyt tiltag. SET havde Aspiranten og undertegnede på banen, vi fulgtes i Skodaen til Stålvalsebyen, hvor en mand med pensionisttrillevogn var en tur i grøftekanten for at besørge! Sådan.

Omklædning og særdeles primitivt toilet foregik på græsset hos menighedsrådet, kun et fornuftigt stenkast fra byens kirke. Klokkeren i kirke havde i øvrigt en travl aften, da aftenen før Store Bededag skulle ringes ind med laaaaang tids ringeri.

Vi stødte på Wraa, der også skulle ud og straffe byens gader. Aspiranten og jeg udnævnte hurtigt Wraa til farvorit pga. hans opvækst og skolegang i byen. Det var Wraa rimelig enig i, så vi sendte ham ud først for at mærke ruten op (eller noget). Jeg havde brugt en del energi på at underspille min rolle og form, og med dårlige ankler satsede jeg på en 3. plads efter de to drenge.
Starten var samme sted som DM 2006 og vi havde først et par poster i skoven. På vej mod 1'eren kunne man ikke læse stien under stregen og det tog lidt tid at komme ind på kortet. 1'eren gik nemt, tog 2'eren og 3'eren enkelt, på vejen mod 4'eren passede stibilledet ikke helt og jeg læste i stede på højen. Strækket mod 5'eren var meget lig et DM stræk, og jeg ville helt til højre på vejvalget. Prøvede at skære igennem tæthederne, og kiggede lidt på kompasset. Underligt nok ramte jeg stien øst-vest syd for stregen. Øv og underligt. De næste poster gik nemt, og jeg havde læst lidt frem på strækkene. På langstrækket, der umiddelbart så lidt kedeligt ud, tænkte jeg først at løbe højre på den sidste del. På vej der hen af blev det i stedet til en lige på variant, der ikke var så dårlig. De sidste poster gik også nemt.

Ulrik havde haft flere problemer i skoven end jeg, men mest på de første poster. Wraa havde gået helt venstre på langstrækkes sidste del, hvilket vi blev enige om var smart. Resultatet blev, at Wraa og jeg delte 1. pladsen, med Ulrik 12 sek efter. Efter afjog, omklædning hos menighedrådet og pølse med brød - OG lodtrækningspræmie, kørte vi hjem.

Næste torsdag er der sprint i Roskilde - tag lige og vær med :-)

1 kommentar:

Tore Linde sagde ...

Egentlig ikke så original en bane...man har fornemmelsen af at banelæggeren har kigget på DM banen og tænkt, den var da meget fin, den laver vi lige igen...