mandag den 27. april 2009

DM ultralang - nu med vejvalg

Det vrimler med indlæg på SET-siden for tiden, så man næsten ikke kan følge med, men jeg bliver nødt til at give en lille melding fra DM-ultralang. De udsendte fra SET Ulrik og mig. Vi havde begge forsøgt at lade op til løbet ved at forspise os aftenen før, for langture var det ikke rigtigt blevet så meget til her i foråret.

Planen for mit vedkommende var at komme rundt i et fornuftigt tempo uden bom, og proppe mig undervejs med sportsbarer og sportsdrik. Det lykkedes til dels, men gik dog lidt kold på de sidste 10 poster - ud af 51. Ulrik satsede mere på sqeesy, og det var vist en god disponering, for han fik løbet fra en træt CC til sidst på banen.

Skoven var ikke særligt teknisk udfordrende, og jeg følte ikke rigtigt man blev udfordret på det tekniske undervejs - på trods af 51 poster i skoven. Efter at have studeret baneforløbet efterfølgende, må jeg nok erkende, at banen sådan set udnytter skoven meget godt, så det kunne nok ikke have været så meget sværere. Døm selv !



































Nå, men Ulrik og jeg blev hhv nr. 8 og 10, og måtte se os slået af en stærkt løbende Djurhuus - hatten af for ham. Men jeg er fortrøstningsfuld. Benene klarede turen, og jeg kan træne videre mod DM-stafet i efteråret, hvor det naturligvis bliver guld til SET.

Jeg kan ikke lige finde på mere, men har også ondt i hoved efter i går. Må spise en håndfuld salt.

2 kommentarer:

Tore Linde sagde ...

Godt løbet drengene. Banen ser fin ud, men man får ikke helt indtryk af en ultralang bane med lange fede langstræk, mere bare en almindelig bane med lidt ekstra kilometer...

Aasøe sagde ...

Stærkt at komme rundt på sådan en long runner(Som PG ville sige)!