torsdag den 4. juni 2009

BSC 1

Kender du den der fornemmelse, at man bare må afsted til Ballerup Sommer Cup? At årets hovedmål ligger ret for, at billederne i omklædningen i Ballerups klubhus lokker, de særdeles stirige Hareskove trækker. Det gør du måske ikke, jeg ved heller ikke om jeg gør, men jeg havde tilmeldt mig og så var der jo ikke meget andet at stille op end at fyre den af. Jeg fik sat mig rimeligt op inden start og var indstillet på, at trykke godt på!

Steen havde været tidligt på banen, på banen. Ham så jeg desværre ikke noget til hverken før, under eller efter.
Som altid i Egebjergene var der stier ud over hele paletten, således også på vej mod etteren. Jeg kunne ikke helt holde styr på dem og fik pludselig sø-kig mod nord og måtte rette ind og svinge til højre. Lidt usikker start med en lille krog..

2-3-4 gik nemt, jeg forsøgte at trykke farten op. Til 5'eren kørte jeg lige på og fik jeg aldrig luret højre vejvalget ad asfaltvejen. Hvis det da var hurtigst. 5-6-7 var ikke svære at finde. På vej mod post 8 kunne jeg ikke læse, hvad der var under stregen og valgte at løbe helt ned til søen og mister nok lidt tid. (Vil du være) Niarn (baby)(?), 10 og 11'eren var nemme

Udløbet fra 11'eren blev en smule skævt og igen spærede delstregen for lidt detaljer. Jeg løb tæt forbi 12'eren, men kiggede ikke til højre for mig og så så grøften og måtte tilbage. Post 17 bød endelig på lidt modras!, med både grøfter og bøgepur, og havde samtig lidt bingo-karakter med en lille sten ude midt i det grønne bøge-hav.

19-20 blev højre om på stien, måske skulle man have taget stien mere lige ned i posten til sidst. 23'eren var et lidt lunkent område med nogle særdeles små huller, jeg havde ramt stien NØ af cirkelkanten, og måtte derfra luske lidt rundt for at få fat i hullet.

Min tid på 45.06 (banen var 8,3km) rakte til sejr i BSC, trods tidstab på 2-2½ min totalt. Jeg klemte godt på hele vejen. Jeg mener Steen løb på 51 min og blev nr 3. Næste uge løbes der i Farum Lillevang Åbne baner (de samme baner) findes.

2 kommentarer:

Steen sagde ...

Til post 5 løb jeg nord-om med asfaltvejen. Jeg vil vurdere ud fra stræktiderne at det var meget lige tidsmæssigt.
Til post 17 fulgte jeg grøften vest for strækket som gav et rimeligt sikkert indløb. Det resulterede i hurtigste tid på strækket, så det må have været smart...
Ellers dummede jeg mig en del i indløbet til 8'eren og udløbet fra 19'eren.
En ganske god bane og et okay terræn til træning.

Aasøe sagde ...

OUHHHH det er en klassisk vinter-cup skov! Området og måske faktisk netop hullet ved 23érne og før er blevet grov pryglet til de legendariske løb igennem tiderne! Ser sku fedt ud! - men skoven er jo også en ægte prygler hvor man bare skal have retning og så chance der ud af..?

Godt løbet champs!