mandag den 1. juni 2009

En sommerdag i moradset

Så blev det 2. pinsedag hvor Troels, Rotten, Piil og undertegnede valgte at tage til Pinseløb i Vesterlyng - et traditionsrigt fidusløb som dette år blev afholdt af Asger Jensen. Asger havde syntes at det gamle kort så lidt dårligt ud – ikke noget Asger kan arbejde med – så han valgte lige at tegne et nyt på baggrund af ortofoto og cowi-kurver. Arrangementet var dette år derfor mere løb end fidus.
Løbet var med fællesstart og med 6 valgfrie poster i starten som ”gaflinger”. SET havde på forhånd lagt taktik der byggede på et internt samarbejde på de skumle valgfrie poster. Der skulle battles mod Roskilde-drengene og ikke mindst Jesper Jensen som havde deltaget i løbet i samme terræn de seneste 20 år.

For at give ekstra spredning havde Asger opfundet det nye koncept: ”først til kortkasse”. Det gik ud på at der ved startøjeblikket blev fremvist et kortudsnit der viste hvor kortkassen var placeret. Alle tog et hurtigt kig og fyrede ellers af sted. Ingen vidste dog rigtigt hvor kassen stod. Efter kort tids løb gik der myretue i flokken og jeg fik lidt heldigt øje på noget der lignede en brun kasse længere fremme i en busk - det var kortkassen. Alle kom nu farende og greb et kort – som et ekstra twist lå korte og lange baner i samme kasse.


Det gjaldt nu de valgfrie poster, hvor Troels gik i front for SET og sikkert åd dem en for en.
Toget bestod af Troels, Rotten, Jesper og undertegnede. Vi kom først ud fra de valgfrie poster, hvorefter Rotte lagde sig i front. Troels lavede et bom på 10’eren og lå herefter lidt bagefter toget. Denne formation blev holdt med Rotte i front frem mod post 15. Ved passage af det sidste tæthedsbælte før posten løb Rotten, Jesper og jeg lidt forskellige vejvalg. Rotten røg uheldigvis i et forkert spor i det diffuse område, hvilket resulterede i at jeg endte op alene ved posten, kiggede efter den i 15 sek. indtil jeg fandt ud af den stod 5 m ved siden af mig. Jesper kom op og lå efter mig frem til 18. Jeg klippede 19, næstsidsteposten, lige efter Jesper. Nu var der kun tilbage at æde Jesper i spurten, så det gjorde jeg. Rotten og Troels kom ind kort tid efter, og Piil nogle minutter efter Troels.

Asgers kort var godt tegnet og terrænet var rigtigt sjovt - alt i alt en super dag med 25 grd sommervejr.

1 kommentar:

Troels sagde ...

morads, (af platty. moras (ty. Morast), af oldfr. maresc, mareis (fr. marais), lat. mariscum, af mare hav), sump; dynd; søle; uføre.