fredag den 12. juni 2009

Rude i regn - regn med Rude?!

Fredag eftermiddag blev Rudeskov ramt af en lokal regnbyge - den ramte netop som jeg åbnede døren fra Aasøeborg for at besigtige skoven!

Første forhindring ramte jeg efter 2 min, mit gamle smuthul kort inde i skoven var vokset til og blevet et panser af tæt bøgeskov…f…! tænkte jeg!!! Uden om – den lille skovsti var ligeledes vokset til og en 200 meter lang vandpyt dannede den ”sti” jeg løb ud af. Hmm, satte i bedste stil tempoet op og kørte hårdt på! Ind over terrænet mod rudegård og rundt om den første halvdel af lysløjpen, hvor der var ved at blive mærket op til 24 timers MTB?! I den nordlige ende af lysløjpen drejede jeg af op igennem den høje lærkeskov og forbi det gamle slyngtrænings-start sted. Herefter en ordentlig slynge nord på – lidt på må og få igennem moser, stier, væltede kæmper! Herefter begyndte bakkerne at rejse sig og jeg ramte MAGLEN og satte lidt ekstra morfar på og nåede toppen. Herfra går det i god fart syd på, ned over det flotte og åbne nordlige terræn. Rammer nogle områder i skoven, hvor der er ved at blive ryddet – køre hårdt på mod lysløjpen og lærkeskoven igen.

Rammer ud foran en lille gruppe løbere, de øger farten kan jeg mærke – vi er godt og vel lidt over halvvejs og passere forbi stedet hvor der har stået et rødt skur (WC) inde til højre.. svinger over stien.. tempoet er nu øget betydeligt, et par stykker kommer op på siden af mig. De giver den gas op af ”Monster” bakken, stedet hvor Rune altid lige øgede tempoet …kaster mig ind bag ved den sidste. 3 mand + mig er nu samlet.. den ene er presset, forbi ham og lader de to andre trække op af bakken. Nu går det lige ud og så stærkt ned af .. kaster mig ned over bakken og forbi de nu kun to fyre (o-skoene kommer her virkelig til sin ret) . De ser pressede ud – holder konstant tempo op af den lille stigning ...så kommer det lange stykke hvor stien falder og vi passere den store sti som går på tværs – samlet flok med mig i tet. Vi svinger 90 grader til venstre og stien stiger nu igen.. Den ene fyr er oppe på siden –tænker lidt ”møgdyr”! Vi løber side om side det sidste stykke op af bakken, det falder ud og vi går nu ind i det taktiske spil – den anden løber er knækket på stigningen og vi er nu kun ham og mig! Ved at jeg har en stærk slutspurt på det lange flade stykke til sidst – men samtidigt kan man få vigtige meter hvis man er først inde i de sidste sving med den lille bakke ned og så skarpt rundt til venstre op af den lille bakke før det lange fladestykke kommer. .. Presser mig ind foran ham – sætter nu tempoet helt op og glider igennem de listige sving og ind på opløbet med et forspring på et par meter.. Herfra øger jeg tempoet og trækker klart fra og vinder den lille dyst.

SÅDAN – råber jeg! – Han kigger lidt underligt på mig, jeg tænker.. JAJA lige i målgruppen, det er det de unge vil have!

Herefter går turen over mod Aasøeborg – godt og vel 1 times tid i regnen var tilbagelagt. Duften af en våd og mudret Rudeskov, er steget mig til hovedet og man har fuldstændigt glemt tiden og man er som i en drøm – det hele er et paradis! Det er RUDE I REGN!

Ganske underholdende lille dyst at få på en træningstur – var min sidste tanke da jeg smed o-skoene på Aasøeborg og listede hjem af mod byen. .

4 kommentarer:

Troels sagde ...

Dejligt Daasøe! Fedt du gav dem stryg. Måske der kommer et kort med ruten, inkl. diverse duel-points??

Aasøe sagde ...

Det kunne man godt arbejde på at der gør - men må blive næste gang. Hvad gør i andre? scanner i det ind eller?

Troels sagde ...

tager ofte bare et billede af kortet med kameraet.

Aasøe sagde ...

frækt frækt! Godt at vide.. Rude skal indtages!